Bakal mengucapkan selamat tinggal

Aku masih ingat lagi saat menunggu offer intern placement, rasa cam orang sasau. Dah masuk exam week tapi placement tak dapat lagi. Di satu petang, tiba-tiba pael gtalk aku.


“wei pedot, kita 1 department time intern nanti, skali dengan bucat.”


“Bior betik. Mana ko tau ni? Senarai baru da kuar ke?”


“A’ah. Ko bukak la elearning. Baru je update.”



Ditakdirkan aku dapat placement kat PCSB KLCC, under Petroleum Economics Dept. Mulanya rasa cam tak best, pasal aku belom amek subjek Econs, tiba-tiba intern kat dept. Economics. Reti ka aku nak wat keja nanti...



Tu cerita 8 bulan lepas. Sekarang intern aku bakal tamat jumaat ni. Kali ni, aku rasa cam tak best sekali lagi, sama dengan perasaan masa mula-mula nak praktikal dulu. Rasa tak best untuk meninggalkan nikmat-nikmat intern ni; no final exams, no test, pegi conference, makan taraf five star, kutip goodies kompeni-kompeni hebat. Walaupun setiap ari kerja 8 jam, tapi hidup ketika praktikal ni lebih ENJOY!!!



Aku tak pasti apakah aku bersedia untuk mengucapkan selamat tinggal kepada semua ini.....

Labels:

2 cAkAp2:

  1. tahniah sbb anda telah menemui kemanisan intern haha

  1. sMiLeY said...:

    kemanisan yg bakal jadi pahit x lama lg...

WaKTu SoLaT

Islamic Calendar

Followers

PeRsOnAL

My photo
Kedah, Malaysia
I'm a man. What else??
Powered by Blogger.