An Independant Boy

Maghrib tadi, aku turun bersolat kat surau bawah sana. Dalam perjalanan balik, aku naik lif bersama seorang budak yang aku agak orang luar negara / foreigner. Aku dah terbiasa jumpa dia kat surau, tapi belum ada peluang nak tau pasal dia dengan detail nya. Disebabkan rumah dia satu aras dengan aku, maka aku beranikan diri untuk menegur dia hari ni.


Aku: Assalamualaikum. How old are you?

The Boy: Waa'laikumussalam. I'm fifteen.

Aku: Owh, so where you study?

The Boy: At International Islamic School, beside UIA.

Aku: Good. So, your parent work at UIA??

The Boy: No, I stay alone here.

Aku: (What??!!!) So, where are your parent now?

The Boy: They at Russia. I'm Russian actually.

Aku: Wow!!! So why do you come to Malaysia??

The Boy: Russia is very cold, that's why I come here. I got to go now. See you later.

Peerrrgghhh, baru umur 15 tahun, tapi dah mampu duduk negara asing, sorang-sorang lak tu. Duduk kondo mahal, 1.3k/month beb, kompem mak ayah dia orang berada. Kalu aku la, jangan kata kena lempaq pi Russia, lempaq aku pi Kuala Lumpur sorang-sorang time form 3 pon aku dah lari balik rumah. Respek aku kat budak ni, muda lagi tapi dah pandai berdikari. Tapi aku lupa tanya nama dia pulak, kot-kot nama Pavlyuchenko ka, Kalashnikov ka.. Hmm, maybe sok lusa aku tanya..

Labels:

2 cAkAp2:

  1. nama dia Cik Abe Budu Wan Kembang hahaha

  1. sMiLeY said...:

    nonono
    nma dia PUYAT!!!!

WaKTu SoLaT

Islamic Calendar

Followers

PeRsOnAL

My photo
Kedah, Malaysia
I'm a man. What else??
Powered by Blogger.