Jamban yang kureng BERGUNA!!!

Nak dijadikan cerita, tengah aku solat tarawikh kat masjid tadi, sampai rakaat ke 7, aku sakit perot yang nikmat. Empangan dah nak bocor..!!! Nasib baik time tu tengah sujud, so leh keluar barisan solat untuk ke jamban. Kat masjid aku dah ada bilik jamban yang feveret. Menuju la aku ke situ, but then aku nampak beberapa ketol SHIT yang terapung (celaka betoi sapa yang tak flush nih). Cancel aku nak masuk jamban tuh, so aku gi jamban sebelah. Dah abes melepas, aku gi balik jamban sebelah tadi dengan niat nak flushkan SHIT2 tu. Ye la, kalu aku wat, dapat pahala free.. Hehehehe..

Tak flush jamban lepas berak dah wat aku angin satu hal, pastu 1 hal lagi wat aku hangin 1 badan. Jamban dah lawa, dengan design yang terkini, tapi sistem flush memang hampeh dan jimbet smemeh. Untuk kasi SHIT tu nyah dari lubang jamban, aku kena tekan button flush tu dekat 5 minit..!!!! Air dah la slow, nak bawak SHIT2 tu masuk ke dalam paip pembetung pon macam nak tak nak je.. Tengok SHIT tu berpusing-pusing dalam pusaran air tapi tak nak gi ke dalam paip pembetung, memang wat aku HOT!!! Jamban kat masjid lebeh kurang sama ja cam kat Academic Complex. Nak flush taik susah bangat...!!!!

Aku terpikir balik, kadang teknologi ni makin menyusahkan, bukan nak menyenangkan. Pendesign jamban tu lupa ka, kalu nak wat sistem flush, kena wat yang airnya laju, leh la heret segala SHIT2 tu kuar dari lubang jamban. Dalam bab jamban yang moden nih, aku puji jamban kat V5, memang terbaik. Ada dua sistem flush, 1 untuk air kecik, 1 untuk air besar. Airnya laju, sekali tekan je, ilang SHIT2 tu dari lubang jamban.(penah sekali jamban rumah aku ada SHIT yang besar gila kat mangkoknya, aku bajet foreigner punya. Local takkan besar camtu. Aku tekan flush 3 kali baru ilang. Hebat betol SHIT tu. LEGENDARY!!!) So prinsip mudah untuk jamban yang efisien, pastikan air yang kuar masa kita flush tu laju, baru berkesan..!!! Kalu air slow cam sipot sedot je, berjam-jam la SHIT2 tu nak ilang dari mangkok jamban. Dan pesanan terakhir, kalu da buang air besar tu, pandai-pandai la flush. Buang pandai, takkan flush tak pandai. Kalu tak simpan je SHIT tu dalam punggung!!!!

Panduan penggunaan jamban. Sila tengok betol-betol.

2 cAkAp2:

  1. Hamba hina said...:

    woi..x kan benda ni pon nak post dalam blog kot..bapak segan gila..

  1. Firdaus Aziz said...:

    lek2..
    nnt aku pos yg elok2 skit..

WaKTu SoLaT

Islamic Calendar

Followers

PeRsOnAL

My photo
Kedah, Malaysia
I'm a man. What else??
Powered by Blogger.