Kesan kata-kata pada persekitaran

Sebaiknya kita semua mula mengendalikan kata-kata yang keluar dari mulut kita dengan kata-kata yang Positif dan Baik.

Setelah mendengarkan info tentang pengaruh Kata-Kata Negatif terhadap Air yang ditulis dalam buku " The Hidden Messages in Water " karya Masaru Emoto dan pada halaman 31 buku tersebut disebut tentang banyaknya orang yang melakukan percubaan, seorang hamba Allah ini pun tertarik untuk melakukannya.

1. Sisa nasi yang sudah diperapkan semalaman ditempatkan ke dalam 2 bekas dengan jumlah yang sama, kemudian ditutup rapat.

2. Bekas-bekas itu ditampal label yangg tertulis kata-kata seperti berikut:

Bekas A : "Kamu Pintar, Cerdas, Cantik, Baik, Rajin, Sabar, Aku Sayang Padamu, Aku Senang Sekali Melihatmu, Aku Ingin Selalu dekat denganmu, I LOVE YOU, Terima Kasih.

Bekas B : " Kamu Bodoh, Jahat, Malas, Pemarah, Aku Benci Melihat kamu, Aku tak mahu berjumpa kamu”.

3. Bekas-bekas ini diletakkan terpisah dan pada tempat yang sering dilihat, setiap orang yamh melihatnya disuruh label pada bekas tersebut setiap kali melihatnya.

4. Dan inilah yang terjadi pada nasi tersebut setelah 1 minggu kemudian.

5. Nasi dalam bekas yangg dibacakan kata-kata Negatif ternyata cepat berubah menjadi busuk dan berwarna hitam dengan bau yang kurang menyenangkan.

6. Sedangkan Nasi dalam bekas yang dibacakan kata-kata Positif masih berwarna putih kekuningan dan baunya harum seperti ragi.




Kesimpulan:

Di dalam buku dinyatakan ada yang mencuba dengan tiga bekas dimana bekas ketiga tidak diberi apa-apa label @ diabaikan / tidak dipedulikan, dan sisa nasi dalam bekas yang diabaikan itu membusuk jauh lebih cepat berbanding bekas yang dipaparkan kata "Kamu Bodoh".

Bayangkan apa yang akan terjadi kepada anak-anak kita, pasangan hidup kita, rakan-rakan sekerja kita, dan orang-orang di sekeliling kita, bahkan binatang dan tumbuhan di sekeliling kita akan merasakan kesan yang ditimbulkan daripada getaran-getaran yang berasal dari fikiran, dan ucapan yang kita lontarkan setiap saat kepada mereka.

Maka sebaiknya selalulah sedar dan bijaksana dalam memillih kata-kata yang akan keluar dari mulut kita, demikian juga kawal fikiran-fikiran yang timbul dalam hati kita.

Semoga tulisan ini bermanfaat untuk kita semua.

Labels:

0 cAkAp2:

WaKTu SoLaT

Islamic Calendar

Followers

PeRsOnAL

My photo
Kedah, Malaysia
I'm a man. What else??
Powered by Blogger.