Minggu yang haru-biru (16/3 - 24/3)


Starting previous week, bermula hari-hari ku yang dipenuhi kesibukan yang hebat kat opis. Ceritanya bermula setelah coach aku amek maternity leave sebab lagi beberapa ari lagi dia nak beranak. Dimulakan ceritanya, dia jadi coach aku sebab dia ada pegang 1 projek gas field dan SV aku (Manager section coach aku) assign aku untuk tolong dia dalam projek ni. Sejak dari bulan 1 lagi aku duduk bawah dia tapi lepas tu tergantung kejap sebab PMU belom meeting untuk decide drilling options.

Start pagi selasa kalu tak silap, SV aku datang tersengih-sengih kat meja aku tanya ada kerja tak. Kalau takda dia nak bagi 1 projek. Dalam ati bukan men lagi gumbira ati ni sebab ada gak kerja kat opis setelah menghabiskan masa 2 minggu hanya buat logbook ja. Rupa-rupanya dia nak bagi projek yang coach aku tinggalkan disebabkan maternity leave-nya. Kerja kau dimulakan dengan call balik coach aku tuh,Tanya update and background projek,selongkar computer dia cari data, kendian run kat computer aku.

Hari berlalu selama seminggu begitu pantas. Sejak dapat kerja, aku rasa duduk kat opis ni cam sekejap je. Masa takda keja dulu, nak tunggu sejam tu macam tunggu 2 jam. Berikut adalah beberapa rekod yang aku wat sepanjang minggu tuh:

a) 1st time buat OT masa praktikal. Datang kerja pukul 8, balik pukul 9.30 malam. Memang tak ‘cantik’ ah..

b) 1st time fokus dalam kerja. Sebelum ni, relax je rasanya tapi kali ni aku fokus 100%. Buktinya aku da x pegi melepak ke tempat syidee sepanjang minggu tuh.

c) Tak turun makan tengah ari. Ini pun rekod. Bila dah fokus sangat kat kerja ni, rasa lapar tu ada tapi tak mampu rasa untuk menghabiskan kerja menyebabkan terlupa turun lunch sebab nak setelkan kerja-kerja yang patut.

d) Dapat masuk meeting with Haji Akhbar and members of managing director PCSB memamng pengalaman berharga.Dapat la pengalaman camna orang-orang penting dalam decision board wat keputusan untuk sesuatu projek.

e) Dan yang paling penting, aku langsung tak dapat curi waktu untuk tido. Biasanya ada waktu tido di waktu pagi dan petang tapi tidak ada untuk minggu aku sibuk tuh. (1st time tak tido kat opis)

Labels:

2 cAkAp2:

  1. salam

    huhu aku dh dkt 2 bulan dh msuk kul 8, balik kul satu pagi, ubat gigi abeh pon xdan nak beli,sabtu pon sama, ahad ja aku nekad cuti,kalo dak HOD aku suruh mai gak...

    ang balik kul 9.30 tu kira ok lg...
    tp aku mseh ada masa tuk tidoq tgahari hahaha

    ang penat mental, aku ,mental fizikal pon penat, nak kna pikir solution utk masalah teknikal, dh dapat solution penat fizikal plak nak apply solution tu, accuracy control sampai 10 micron, 1 micron lari pon tak leh,

    komen & demand dr customer yg mcam2 nk kna layan,

    haish, penat orng opis cara orng opis, penat teknikal team len plak
    mk buat cana ni la realiti dunia gheja huhu

    gud luck, sabaq, aku lg 2 minggu nak abeh ni

  1. PdoTz said...:

    hg lg 2 mggu??
    ni x adil..!!! hahaha

WaKTu SoLaT

Islamic Calendar

Followers

PeRsOnAL

My photo
Kedah, Malaysia
I'm a man. What else??
Powered by Blogger.